donderdag 10 februari 2011

Waar haal ik het vandaan?

Als ik in mijn illustraties of andere ontwerpen tekst moet gebruiken werk ik natuurlijk het liefste met mooi ontworpen fonts. Een paar jaar geleden ontdekte ik een typograaf naar mijn hart: Jos Buivenga. Eentje met verstand van ontwerpen én, niet onbelangrijk, hij stelt veel onderdelen van zijn mooie letterfamilies gratis beschikbaar via zijn site.
Zijn font Diavlo gebruikte ik in mijn eigen huisstijl, op mijn website en zelfs op het geboortekaartje van mijn zoontje. Onlangs ontwierp hij weer zo'n mooi font: Calluna Sans.

Wat is jouw favoriete font? Laat een comment achter!






Zou Jos blij zijn met het witte randje??

1 opmerking:

  1. ik ga voor Century Gothic gemixt met Zapfino.

    Geen standaard font voor microsoft maar wel voor Adobe...

    Ik download wel heel regelmatig fonts van de freefont site. ik hou ook wel van "iets anders" probeer toch een beetje uniek te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen