donderdag 17 februari 2011

Memories aan memory

Uit oogpunt van milieu, portemonnee, en vooral uit voorliefde voor de verhalen achter gebruikte voorwerpen, koop ik voor mijn zoontje van twee vaak speelgoed op rommelmarkten en in kringloopwinkels. 
Heerlijk vind ik het om tussen de smoezelige scrabble spellen en gekreukte plastic zakken met nep Lego, te speuren naar schatten die een tweede (of derde) leven verdienen.

Ongewenst dwing ik op deze manier mijn eigen jeugdherinneringen op aan mijn zoontje (die dat gelukkig niet zo interesseert als tweejarige) want vaak kom ik thuis met kopieën van speelgoed uit mijn eigen jeugd.
Afgelopen week ontdekte ik weer zo'n schat: een memoryspel van Ravensburger. Vroeger zat dat bij ons in de 101-spellen doos, waar ik uren mee kon spelen.
Natuurlijk kon ik dit niet laten liggen. De kaartjes spreken me na zoveel jaren nog steeds ontzettend aan. Simpel, kleurig en helder. De liefde voor vormen en kleuren zat er blijkbaar al vroeg in.


Mijn favoriet, waarschijnlijk omdat het op een ijsje lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten